Äntligen!

31.07.2023

Äntligen ! Först var det rätt motigt av senaste goldenkullen, allting blev fel förrutom hur dom är. Helt underbara o med en toppen balans! Sen hade jag tänkt o para med Yatzy och Caztor, men pandmin fortsatte. Sen kom kriget , visste inte riktigt så jag avvaktade. Sen när jag igen tänkte göra ett nytt försök så blev det svårt och är svårt för många ekonomiskt.


Men Yatzy blir 4:a nästa år och jag vill inte vänta längre nu innan hon får sin första kull. Så även att många har det svårt och det inte är det lättaste att hitta hem till valparna så kände jag nej måste göra det nu.


Sen kan det vara lite svårare att para corgi eftersom deras kroppar ser ut som dom gör. Eftersom jag har blivit så besviken av hästarna bla så vågade jag inte hoppas något. Men det blev 2 riktigt bra parningar.

Och jag tror att Yatzy är dräktig :=D Hon beteer sig som så iallafall. Ska göra ultraljud om en tid framöver såfår vi se.

Ska bli väldigt spännande o se vad som tittar ut, men jag är säker på att dom kommer bli lika goa hundar som Yatzy o Caztor är iallafall. Sen funderar jag på namn tema på kullen, har flera på gång. Ett blir rätt roliga namn men vet inte.

Så spännande med ultraljudet iallafall :=D

Sen som vanligt så håller jag alltid hundarna hemma efter parning pga sjukdomar som finns ute. Vi isolerar oss lite.

Om det blir en tik så kommer vi troligtvis behålla henne. Ingen hane garanterat blir det. OAvsett hur mycket jag gillar Skutt så har jag hellre en tik till här hemma eftersom det bor redan 3 tikar här.


Har också börjat att filura lite vad jag ska hitta på med Skutt. :=D Skriver inte mer än så , så får ni se sen framöver.


Ska verkligen börja skriva här igen, känner att jag saknar det lite. Sen vet jag inte om jag har några läsare kvar alls här. Men jag skriver mest för min egna skull ändå :=D


2020 Den Nya Konstförening | Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång