Första röntgad Skutt

10.03.2021

Våran Skutt, Gyllene Mix Harry Potter Fenixorden är först ut med röntgen i kullen. Armbågarna var ua. Men bägge höfterna har C. Bedrövad. Var inget som jag förväntade mig för Skutt rör sig bra . Han är pigg hoppar o skuttar. Märks inget. Så jag tror att det är höfter som inte kommer besvära honom i framtiden heller. Men det kändes inte jätte roligt att första i kullen kom ut med C.

Om några veckor så ska hans syster Fox röntgas. Jag bävar lite för den dagen för samma dag så ska även våran Corgi röntgas. Så kennelns framtid hänger på den dagen. Är lite bekymrad över Fox. Märks inget på henne men hon gjorde ett flertal klättringar över trägrinden inomhus ett antal gånger. Fick sätta ett kompostgaller över för hon inte skulle klättra över. Lite oroad att höfterna tog stryck av dom klättringarna.


Om mot förmodan Fox o Yatzy att det inte går att avla på dom o att resten av Skutt o Fox syskon inte är bra så blir det inga fler valpar på Vexla. Kan vara också att den sista kullen var den sista golden kullen som föddes här. Om det blir så då kommer jag ta en pause från mycket här på nätet.

Nästa hund som kommer hit kommer bli en corgi . Antingen om Yatzy får valpar o vi behåller en tik eller att jag köper in en tik om några år det får vi se beroende på vad det blir med Yatzys höftledsröntgen.


Men det kommer dröja tyvärr länge innan det kommer in någon mer golden här i huset. Vexla är 5 år och Fox o Skutt är 1 år. Så huset är fullt. För jag är inte sån som omplacerar utan dom får stanna tills den dagen dom går vidare.


Så jag behöver alla tummar som kan hållas hålla för den dagen och för syskonen!

2020 Den Nya Konstförening | Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång