Ingen energi alls

26.06.2023

Har nog inga läsare kvar men jag ska försöka att bättra mig.

Dagarna går veckorna går och månaderna. Jag försöker hitta någon form energi till att jobba med hund men det är väldigt tomt just nu. Mina tävlingshundar är borta och jag vet att det kräver en massa träning och energi för att vara där igen. Och jag hittar den inte. Sarek hade jag i lydnaden mest, Saga i jakten och Twix i rallyn. Och det är tufft att träna med tex Fox och känna den saknaden som är av dom andra.


Vexla har alltid hittat på egna saker vid träning och inte alltid den lättaste hund att träna men så himla snäll. Fox o Skutt har som jag nämnt op för lång gom. Och dom krånglar idag med apporteringen. Dom kan plocka upp sen dra vidare. Dom kan även inte bry sig om dammyn. För mig så talar det om att det är något när dom bär som är jobbigt. Så jag har lagt ner all jakt med dom 2. Är lydnaden då, men lydnaden är inte alls som det var förr. Rallyn där gör det för ont idag att träna faktiskt , jag ser Twix hela tiden och det är väldigt tufft.


Yatzy kan jobba 12 timmar på raken om det är med kor :=) Att vara på en appell plan är inte hennes melodi riktigt. Så då står jag utan hund just nu. Men jag hoppas väldigt mycket på kombon mellan Yatzy och Caztor. Tanken är att behålla en tik. Och jag tror det kan bli riktigt riktigt bra hundar och hoppas lite på  ev tik i så fall. Men vi får se.


Har även fått ta bort 2 unga hästar inom 6 mån och det har varit oehört tufft. Varit väldigt nere . Då är det ännu svårare att få någon energi till att träna hund. Jag har sen 2002 tävlat hund och just nu är jag rätt mätt på det. Men vi får se hur jag känner mig när jag börjar komma på fötter.


Jag är väldigt väldigt glad i våra vovvar som vi har men saknaden från Troja, Sarek, Saga och Twix är oehört tufft att bära. Jag är inte så sugen på någon mer golden just nu. Men vi får se man ska aldrig säga aldrig.

Just nu ser jag fram emot att göra ett försök iallafall mellan Caztor och Yatzy. Vi testar en gång om det inte går så bryr jag mig inte om det mer. Då kommer jag om några år köpa in en corgi till istället. För jag känner det är bara Caztor som skulle passa Yatzy så bra. Gillar honom så mycket själv så det är inte omöjligt att jag köper en valp efter Caztor i så fall i framtiden. Ska försöka bättra mig att skriva ofta här.

Sköt om er

2020 Den Nya Konstförening | Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång